Recensie Lamb Of God + Kudra Mata, Metropool, Hengelo

Gisteravond speelden in Hengelo Lamb Of God met als support Kudra Mata. Als deze laatste band het eerste nummer inzet is de zaal al bijna helemaal vol. Kudra Mata komt uit Hengelo en speelt dus een thuiswedstrijd maar is de stempel van lokale band al lang ontgroeid. De vier heren spelen een lekkere strakke set en met erg veel plezier. Meerdere malen laat zanger Karel Lenferink weten hoe cool het wel niet is. En dat is het ook, ook voor de mensen in de zaal. Zijn stem klinkt erg goed en alles lijkt er met gemak uit te komen. Er worden vanavond ook enkele nieuwe nummers gespeeld en ook die klinken erg goed. Het publiek reageert enthousiast op alles wat de band doet. Met deze energieke show laat Kudra Mata zien een meer dan waardig voorprogramma te zijn van Lamb Of God.

Dan is het tijd voor Lamb Of God. Met de intro "The Passing" van het album "Wrath" begint de show, terwijl het publiek al een tijdje "Lamb of God, Lamb of God" staat te roepen. Het geluid is erg goed, waardoor vanaf het eerste moment alles erg goed te horen is. De tent gaat dan ook direct los wanneer "In your words" wordt ingezet. Ook Lamb Of God weet alles goed strak te houden de hele avond en breidt het hele feest uit met een goede mosh pit, een circle pit en zelfs een spontane wall of death. Een aantal jaren geleden zag ik Lamb Of God in de melkweg, toen nog als voorprogramma van Devildriver. Het grootste verschil is toch wel hoe de band het publiek betrekt bij de show door het publiek op te zwepen, mee te laten zingen en een jongen in een rolstoel vooraan wordt zelfs het podium op gedragen zodat hij alles van nog dichterbij kan meemaken.
In de setlist hieronder is te zien dat de band het hele podium een paar keer geheel in het donker zet. Dat gebeurt om de paar nummers. Dat zijn even de momenten om bij te komen, want de nummers knallen er achter elkaar uit. Dan begint gitarist Mark Morton in de schijnwerpers met een riff, de hele band zet in en dan gaat het weer stevig verder.
Het concert samenvattend moet ik zeggen dat Lamb Of God een waar metalfeest weet te bouwen voor iedere fan van het stevig hak en breek werk.

SETLIST:
(Intro)The Passing(Intro)