Recensie Alter Bridge in HMH, Amsterdam

Mijn eerste concert in de Heineken Music Hall, terwijl ik al meer dan 3 jaar in Amsterdam woon. Maar afgelopen zondag was het dan eindelijk zover, voor het concert van Alter Bridge. Het voorprogramma Logan, een Schotse band uit Glasgow, kende ik niet. Ik had wel wat nummers geluisterd op de website en dat klonk wel oké. Op het podium blijkt Logan niet zo spannend. De band komt sympathiek over en de nummers zitten goed in elkaar. Toch mist er iets: af en toe wat tempowisselingen zouden de nummers sterker maken, nu is het allemaal een beetje teveel van hetzelfde.

Voordat Alter Bridge begint met hun optreden, komt eerst de zanger van Gorefest het podium op, om een mededeling te doen. Alter Bridge heeft het aanbod gekregen hun DVD op te nemen in Londen en Milaan, maar ze hebben besloten de DVD op te nemen in de HMH. Reden voor veel mensen om die avond net iets harder te schreeuwen dan normaal heb ik het idee. De sfeer is in ieder geval vanaf het begin van de avond erg goed. Dit blijkt ook wanneer bij het nummer het publiek vol overtuiging ‘solo’ zingt bij Open your Eyes.

Alter Bridge speelt voornamelijk nummers van het nieuwe album. Het tweede album spreekt mij meer aan dan het eerste, dus prima dat ze daar veel nummers van spelen. Iets meer afwisseling zou niet erg zijn geweest, maar de band speelt goed en met plezier en verveelt daarom geen minuut. Vooral Ties that bind en Before tomorrow comes springen eruit. Verder ben ik een fan van het nummer In Loving memory of en ik was daarom erg blij dat ze dat nummer ook nog speelden. Kort samengevat: een goed optreden, strak gespeeld en de verwachtingen waargemaakt!

Ingezonden door Nicole Horstman
Foto door Nicole Horstman

2 opmerkingen: